Interaktív víz szimulátor

A TAMOP keretében elnyert kutatásunk részét képezi az új technológiák feltérképezése is. Így kezdtünk el kinect kamerával dolgozni, ami alkalmas térben z-tengelyen történő mozgások érzékelésére, illetve képes felismerni az előtte álló ember csontvázát. azaz fejét, kezeit, lábait és ezáltal ezeket az adatokat interaktív installációkhoz is fel tudjuk használni. Két projekt fut jelenleg, nyár közepére készülnek el. Az egyik egy folyadékszimulációra alapuló audiovizuális installáció ahol a résztvevők egy felülről a földre vetített víz-szerű szőnyegen sétálhatnak át miközben ez a furcsa folyadék reagál a mozgásukra, annak irányára és sebességére, illetve a hang is ennek megfelelően változik vagy torzul. A jelenlegi állapotról egy programozás közben készített kép látható:

kinect-water

 

About harsanyireka

Réka is a Founder of Connected Bodies Team. She graduated from MOME in Media Design. She has contributed to a wide variety of projects at Kitchen Budapest, the innovation lab of Magyar Telekom, as a media designer. She earned her DLA degree in 2016. Her research theme is Sensor Based Interactions in Fine Art. She is mainly interested in human-computer interaction, object-based interface prototypes and bio-sensors. harsanyireka.net

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: